Dua Sold!

Ya, secara rasminya kami dah 'homeless'. Minggu lepas kawan tandatangan S&P untuk melepaskan Dua kepada pemilik barunya. Macam tak percaya je, belum sempat lagi nak duduk dah kena jual.

Sebenarnya, memang mengikut perancanganya kami akan pindah tahun ni, renovation semua dah siap dan tunggu nak masuk saja, tiba-tiba kami tukar fikiran. Ada beberapa sebab yang mengubah fikiran kami, salah satunya ialah jarak dari tempat kerja; kira-kira 45 minit dari pejabat kawan dan 35 minit dari pejabat baru Ajan. Lagi jauh jarak pejabat dari rumah, lagi banyak masa tersia-sia atas jalan, makin banyak CO2 yang kami lepaskan, makin tinggi bajet minyak kami dan makin rapat Kimi dengan bibik dia. Secara ringkasnya lokasi Dua agak kurang praktikal bagi kami.

Walaupun agak berat hati, tapi kawan dan Ajan rasa ia yang terbaik untuk kami sefamili. Kami harap dapat sama-sama cari yang lebih baik sebagai pengganti.

Dalam proses penjualan rumah ni kawan rasa sedikit bertuah sebab prosesnya berjalan sangat lancar. Tak sampai sebulan semua dah selesai. Sebab ini pertama kali kami jual rumah, agak gelabah juga mula-mulanya. Macam-macam bermain di kotak fikiran, "macam mana kalau tiada siapa nak beli rumah kami", "macam mana kalau harga rendah sangat", "macam mana kalau kena tipu..." Tapi Alhamdulilah, sehingga kini tiada sebarang masalah..

Post yang akan datang kawan akan kongsikan serba sedikit proses penjualan rumah dan tips-tips yang kawan pelajari. Tapi buat masa ini kami gembira dengan keputusan ini dan berharap pemilik baru Dua turut gembira dengan rumah baru mereka.

Comments

ajan said…
I miss my house. Nope, correct that, i miss my hugeeee and bright kitchen. Huhuhuhu.
aieesha.salleh said…
hehehe, ajan.. a good decision though. aku pun jual umah aku, reason: terlalu byk masa atas jalan esp petang with jams and all. end up, sampai umah, mandi and tido. main with anak sanagt limited time. juz that takde bibik, so dalam kete ada chance melayan anak.. ekekek.

So sama lah kita, homeless :)
Lin Ghazale said…
korang dua2 pon jual rumah?
kau jual rumah yg mane aishah? yg kat KD tu ke? Something2 Perdana?
aieesha.salleh said…
haah, aku jual yang damansara perdana, nak pindah carik kat shah alam balik. (dah jumpa pun ^_^)
farrah said…
alaaaaaa apsalll nak jual rumah tak cakap!!! ini rumah kat setia alam tu ye?
ajan said…
laa anonymous ni arra ke?

Sorry la arra. Kami buat senyap2, sebab we ourselves werent sure of what we were doing.
farrah said…
haah kita ler babe!

nampaknya ramai yang confuse dah ni. ok la fineeeee i'll change soon hehe.

Popular Posts